19 Ağustos 2012 Pazar

Ejderhalı Pinyata

 

Bir tane yaptıktan sonra, elin alışıyor. Gözün kapalı, jet hızıyla diğerlerini yetiştiebliyorsun. Pinyatadan bahsediyorum. 2. pinyatamı da yapmış bulunmaktayım. Sevgili Şebnem' in minik oğlu Rüzgar Ali' nin doğum gününde, bizim adımıza ikisine de kucakladı ejderimiz. 


Malzemeler aşağı yukarı bir öncekiyle aynı:

* 1 adet punch balon
* Süslemeyi yapmak için kırmızı, sarı ve yeşil grapon kağıdı
* Boyun ve kafa için 1 adet kağıt havlu rulosu
*Falçata
*Makas
*Kuyruk için gazete kağıdı
*Kanat için sarı fon kartonu
*Marker
 *Koli bandı

Kağıt hamuru için;
* Çokca gazete kağıdı - 1 adet gazete yeterli-
* 2 su bardağı su
* 1 su bardağı un 
* 2 tüp solventsiz sıvı yapışkan 

İlk önce boyun ile başlayalım. Kağıt havlu rulosunu falçata le yandaki gibi şekilendirdim.Üst tarafa hafif bir eğim veriyoruz. Bu bölüm, balona sabitlenecek. Kesik attığım bölüm ise baş olarak değerlendirilecek. Bazı kağıt havlu ruloları çok ağır ve sert  oluyor. Bizim işimiz görecek olanı bu tip bir rulo değil. Mümkün olduğunca hafif ve ince olan rulodan kullanmamız iyi olur. Aksi takdirde; yapım aşamasında zorluk çekeceksinizdir ve balona çok ağır geliyor ve asıldığında dengesiz duruyor.                                          

2. aşamada punch balon şişirdikten sonra rahat çalışmak için; stand görevi görecek küçük bir kasenin üzerine oturttum. Rulo ve kuyruğu, koli bandıyla balona sabitledim. Burada dikkat edilecek nokta; koli bandını balonda yapıştığı yerden kaldırmaya çalışmamak. Bunu yaptığınız anda,balon patlar ve tekrar başlarsınız. Biraz panik ve dikkatsizlikle 2 balonu patlattım. Neyse ki; bir işe girişmeden önce yedek malzeme bulundurmayı alışkanlık haline getirdim. Ruloyu guzelce balona sabitledikten sonra, baş eğimini de vererek, o bölümüde bantla sabitledim. Kuyruk için 2 tam sayfa gazete kağıdını rulo yapıp, balona uç tarafından yapıştırdım.
Punch balonun lastik kısmını, her zamanki gibi askı görevi yapması için merkez olarak alıyorum. Tavsiye ederim; başlı başına bir kolaylık.


Kafa ,kuyruk ve balondan gövdeyi hazırlanan kağıt hamuruyla kapladım. İçine şeker vb hediyecikler koymak istiyorsanız; tam alt kısmını boş bırakmayı unutmayın! Ayrıntılar için buradan yararlanabilirsiniz.
Kurutmayı da yine bir öncekiyle aynı şekilde yaptım. Bir püf noktası daha geliyor; geçen sefer ortalama bir rüzgar vardı ve güneş ışığı ağırlıklı kurumuştu. Bu kez akşam karanlığında ve oldukça rüzgarlı bir gecede kurumaya bıraktım. Bu yüzden, gövdeye yapıştırdığım gazete kağıtları buruştu. 2. katı eklediğimde bu buruşukluğa bir kat daha eklemiş oldum. Üzeri saçak şeklindeki grapon kağıdı parçalarıyla kaplanacağı için dert etmedim. Daha pratik olarak hazırlayabileceğiniz iki yöntem var. Birincisinde; Baş, boyun ve kuyruk gibi; gövdeyi de yapışkanla sıvadıktan sonra, grapon kağıdıyla kaplayabilirsiniz. Yaklaşık 15 dk da pinyatınız bitmiş olur. İkincisindeyse; tüm pinyatayı, kapatıcı özelliği iyi bir guaj boyayla boyamak. Yine 1 saat içinde pinyatanız hazır olur. Bu iki yöntemden birine yönelmek isterseniz; rüzgarı çok şiddetli olmayan bir alanda kurutmaya özen göstermelisiniz.


Kuruyan gövdenin içindeki balon, bir yerinden patlamıştır. Dikkatlice sıyirip; asma ipine zarar vermeden çıkarttım. Alt boşluğun etrafından başlayarak, grapon kağıtlarını yapıştırmaya başladım. Gövdenin üstünü tamamlamadan, baş ve kuyruktaki süslemeleri yapmalısınız.



En son burun, ağız ve alev ayrıntılarını da ekledikten sonra; ejderha pinyatamız kullanıma hazırdır. İyi eğlenceler dilerim.

ElfAna - Alpi Harikalar Diyarında

5 yorum:

Süreyya dedi ki...

Ne kadar değişik ve pratik :)Denemeliyiz biz de :) Ellerinize sağlık :)

ElfAna dedi ki...

Tesekkur ederim:) Sizlerden gelenleri de gormek isterim.

nihat dedi ki...

çok yararlı bir yazı olmuş emeğe teşekkürler....

ALPI HARIKALAR DIYARINDA dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Yasin Suresi dedi ki...

Yasin Suresinin Kuran'ı Kerim'de en çok okunan surelerden biridir. Toplam 83 ayet bulunmaktadır. 6 sayfadır ve Mekke şehrinde indirilmiştir. İlk ayeti olan "yâ-sîn" harfleri dolayısıyla bu ismi almıştır. Yasin suresi başlıca insanların ahlâkî sorumluluğu, vahiy, Resulullah’i yalanlayan Kureyş kabilesi, Antakya halkına gönderilen peygamberler, Allah’ın birliğini ve kudretini gösteren deliller, öldükten sonra dirilme,ahiret, hesap ve ceza konu edilmektedir

Yorum Gönder

Bunu seven anneler